In order to transfer the know-how gained during the Expanded Underwater Robotics Ready for Oil Spill (e-URready4OS) project to Maritime Safety Agencies has planned a short training course for Civil Defence technical staff in the Oceanographic Centre – University of Cyprus on November 9th to 10th. The aim of this course is to introduce the technical staff of maritime safety agencies in the use of this new technologies. More information is available here.

Tags:

Marinha Portuguesa já usa veículos subaquáticos em operações e prepara-se para ter outros aéreos e de superfície.

A Marinha Portuguesa está a desenvolver e já utiliza drones para operações militares e em apoio às autoridades policiais, designadamente no combate ao crime. O tráfico de droga ou de seres humanos e a poluição são apenas alguns dos alvos dos veículos não tripulados que deverão garantir a cobertura integrada aérea, de superfície e subaquática.

Tags:

Every two years the IEEE Oceanic Engineering Society (IEEE OES) sponsors a collaborative workshop to bring together those working in the field of autonomous underwater vehicles.

In 2018 this diverse group from around the world will meet in Porto, Portugal at the University of Porto for AUV 2018.

Tags:

RAIA.co, Oceanographic Observatory of the Iberian Margin and the Nearshore, was the INTERREG transborder project where the first WAVY drifters were built and successfully used. This project has now received the award for the Development of International Cooperation that will be delivered at the 4th Atlantic Stakeholders Platform Conference, taking place in Glasgow on November 8th.

Tags:

Ep. 214 João Borges de Sousa – Rede de veículos submarinos e aéreos não tripulados ajudam a conhecer os segredos do Peixe-lua

Tags:

Ana Paula Vitorino fez o encerramento de seminário sobre intercâmbio e cooperação marítima entre Portugal e a China

Tags:

If you are planning on visiting Lisbon or Porto but you´re not sure which city to choose, CNN gives you a little insight on both cities.

We could give you our personal suggestion but since we are based in Porto we may not be completely impartial. ;)

Tags:

The recently discovered shipwreck near Esposende made a big impact on Portuguese news and is now also being covered on the Spanish news.

Tags:

Uma equipa de cientistas está a tentar traçar as fronteiras entre a água do Douro e a do mar junto à foz, com a ajuda de pequenos submarinos não tripulados. O trabalho pode ajudar a detectar e prever as consequências de casos de poluição fluvial, antecipando para onde vão as águas contaminadas.

Subscribe to LSTS RSS